Blog wordpress - optymalizacja bloga tak aby generował ruch

mulitmedialny blog wordpress Znalazłam w sieci ciekawy tutorial WordPressa i postanowiłam go obejrzeć, bo może jest coś ciekawego czego jeszcze nie wiem.

Tutorial nie był dla początkujących i nie pokazywał jak zainstalować itp, to co już dawno wiem ale zawierał sporo porad jak zoptymalizować bloga.

Postanowiłam zapisać porady na temat: optymalizacja bloga.

Przeczytaj dalej jak zoptymalizować bloga, aby generował duży ruch.

Optymalizacja bloga

  • ustawienie przyjaznych adresów
  • odpowiednie pluginy:
    • easy contact (wstawia formularz kontaktowy na blog),
    • google xml site map (towrzy mapę strony dla googla),
    • wipers video quick tags (pozwala wstawiać wideo np. z youtuba  przy pomocy łatwego formularza),
    • WP.com stats (statystyki bloga),
    • twitmeme button retwit, facebook share (new) button, digg this button (butony social media)
    • wwsgd (what would said, go and do – tworzy wiadomość powitalną, którą zobaczy odwiedzający twojego blog, można ustawić aby osoby odwiedzający twojego bloga drugi raz widzieli inną wiadomość) ,
    • wp 125 (wyświetla banery, posiada statystyki klikalności),
    • clean options,
    • photo dropper (dodaje zdjęcia z flickera digg this button,
    • w3 total cache (czyści cache),
    • wp automatic upgrade,
    • wordpress database backup,
  • tworząc wpis, jeśli piszesz tekst w Wordzie, nie wklejaj tekstu do edytora wizualnego lecz do edytora html. Edytor html usunie wszystkie formatowania Worda. Następnie przechodzisz do edytora wizualnego i dodajesz odstępy i pogrubienia.  Stosuj nagłówki h1, h2 itp. Jeśli nie znasz html otwórz edytor wizualny rozwiń menu Format i stosuj nagłówki Nagłówek 1, Nagłówek 2 itp. Stosuj wytłuszczenie najważniejszych rzeczy, żeby ułatwić ludziom skanowanie i jest to też dobre dla wyszukiwarek.
  • wpisy – tytuł wpisu powinien coś mówić czytającemu. Np. tytuł wpisu “Marketing online” nic nie mówi i nie zachęca do przeczytania. Tytuł powinien mówić o czym jest wpis. Użyj słów kluczowych. W treści wpisu pisz ciekawie, tak jak rozmowa z przyjacielem. Jak najwięcej przymiotników.
  • kategorie – muszą zgadzać się z tematyką twojego bloga. Niektórzy zalecają aby dzielić się z czytelnikami jakimiś osobistymi przemyśleniami i zdarzeniami w życiu. Dla nich trzeba dać osobną kategorię. Inni z kolei zalecają, że blog powinien mieć jedną tematykę, od której nie należy odchodzić. Zdecydowanie blog nie powinien być o wszystkim. Kategorie powinny zawierać słowa kluczowe w nazwie. Ponadto powinny  być (przynajmniej większość)  zoptymalizowane pod względem słów kluczowych – to znaczy powinny być na tematy, których ludzie poszukują.
  • dodawanie obrazków – dodawaj obrazek w oryginalnej wielkości a potem zmniejszaj je już we wpisie. Dzięki temu jakość jest lepsza.  Znający css wiedzą jak to zrobić. W edytorze wizualnym wystarczy najechać myszą na obrazek i przeciągnąć do odpowiedniej wielkości.
  • obrazek – co zrobić aby tekst nie przylepiał się do obrazka najedź myszą na obrazek, kliknij w mały obrazeczek (Edytuj obrazek), wejdź do Zaawansowane Ustawienia i ustaw odstęp w poziomie. Niestety odstęp ustawia się po obu stronach co nie zawsze jest dobre. Znający css mogą to zrobić w edytorze html.
  • opublikuj wpis – pamiętaj aby najpierw obejrzeć Podejrzyj wpis, czy wszystko jest OK. Jeśli nie chcesz żeby ci się wszystko skasowało np. przy zawieszaniu komputera lub przeglądarki, klikaj Zapisz szkic. Sama miałam tendencję do zapisywania wpisu co chwila. Nie jest dobrze jeśli na blogu zapisują się niedokończone wpisy. Jeszcze gorzej jeśli masz blog połączony z mediami społecznościowymi i tam pojawia sie 10 wersji twojego wpisu. Podobnie z czytnikami RSS.
  • bezpośredni odnośnik – domyślnie ustawia sie taki jak tytuł twojego wpisu. Czasem może być za długi. Pamiętaj aby go wyedytować tak aby był przyjazny pod SEO – słowa kluczowe.
  • znawcy twierdzą żeby nie dodawać jednego wpisu do wielu kategorii
  • zmieniając daty wpisów możesz sprawić aby wyglądało że twój blog jest starszy niż rzeczywiście jest. Dodaj wpisy z datami w przeszłości.

 

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.