Nowe tendencja w google

Nowe tendencja w google

Słucham nagrania z webinaru Pawla Krzyworączki na temat nowych tendencji działań google, które trzeba wziąć pod uwagę jeśli chcemy dobrze pozycjonowac swoją stronę. PK sugeruje, że działania firm pozycjonerskich kończą się, gdyż google coraz lepiej wykrywa działania pozyconerskie. Czyli lepszym rozwiązaniem jest nauczenie się pozycjonowania i robić to samemu.

Google coraz lepiej radzi sobie ze spamem to znaczy stara sie doprowadzić do tego, ze tylko wartościowe serwisy będą na najwyższych miejscach w wyszukiwarce. W sumie powinniśmy się tylko cieszyć, że google stara się wyeliminować śmieciowe strony www

Tendencja zmian w google i jak sobie z nimi radzić zdaniem Pawła Krzyworączki:

  1. google coraz lepiej namierza farmy treści – google nie lubi tekstu bez formatowania, nieurozmaiconego – co oznacza, że google może rozpoznawać farmy tekstu po tym, że tekst jest niesformatowany, takiej samej długości i z tą samą ilością linków bez zdjęć. Wniosek – należy urozmaicać swoje wpisy na blogu.
  2. google coraz lepiej namierza schematy linkowania – google nie lubi SWLów i coraz lepiej je wykrywa.
  3. google coraz lepiej namierza serwisy zasysające treści, kradnące i duplikujące treść
  4. jakość i tematyczność treści jest coraz ważniejsza – im węższa tematyka tym lepiej
  5. lepsza jakość linków niż ilość – np. linki z gov
  6. kary za nadużywanie słów kluczowych – chodzi tu o słowa kluczowe w domenie – PK nie jest pewien, ale domyśla się zależności nadużywania słów w domenie i w treści
  7. nietematyczne linki wychodzące mogą szkodzić
  8. słabe lub spamerskie linki przychodzące też mogą szkodzić – czyli linki tworzone przez automaty mogą być wykrywane przez google. Lepiej selektywnie wybierać linki szczególnie te które prowadzą do głównych witryn.
  9. Jakość zaufania domeny mierzone jest m.in. przez wiek domeny i linki z zaufanych serwisów.
  10. Ważne są częste aktualizacje serwisu – nowe komentarze, nowe wpisy
  11. liczy się długość odwiedzin
  12. liczy się jakość odwiedzin np. współczynnik odrzuceń,
  13. liczy się szybkość ładowania się strony
  14. linki i twoja obecność na serwisach społecznościowych ponieważ jest szum na mediach społecznościowych, ludzie mówią o twoim serwisie
  15. naturalność profilu linków przychodzących

PK opisuje swoją “teorię naturalności”, która mówi o naturalnym istnieniu serwisu. To tak jakby ktoś tworzył jakiś serwis i w ogóle go nie pozycjonował, lecz działał w sposób naturalny. Serwis jest wartościowy więc naturalnie staje się popularny. Pojawiają się linki bardzo różnorodne. Teoretycznie tak właśnie powinno być.

Rzeczywistość pozycjonerska wygląda tak, że serwisy nie są wartościowe i muszą być pozycjonowane, żeby znaleźć się na pierwszych stronach googla. Linki są głownie zdobywane z precli i katalogów. Czyli zjawiają się na pierwszych stronach googla nienaturalnie bo są sztucznie windowane. Google stara się temu zapobiec.

Oto porady PK jak poradzić sobie w dobie coraz lepszego algorytmu googla.

  1. patrz oczami użytkownika
  2. buduj jeden poziom zaplecza wartościowych serwisów – bez piramidy serwisów zapleczowych od lepszych do kompletnie bezwartościowych. Seo blogi powinny być też wartościowe.
  3. ręcznie kataloguj i precluj – główne katalogi dodawaj ręcznie.
  4. działaj społecznościowe chociaż trochę – zadbaj o profil w popularnych serwisach – facebook, goldenline, profeo, branżowe – utwórz profile i działaj na nich
  5. różnorodne techniki zdobywania linków – linki z rożnych źródeł
  6. przekierowanie kanoniczne – kilka podobnych podstron podaj google która strona jest stroną matką i przekierowuj na tą stronę. Stosuj rel canonical
  7. stosuj artykuły kategoriowe i działowe – aby nie duplikować treści
  8. uważaj na linki side-wide – linki na wszystkich podstronach serwisu, np. w stopce –
  9. nie stosuj SWLi na głównych serwisach
  10. dywersyfikuj anchor teksty linków – różne anchor teksty.
  11. rozłóż w czasie zdobywanie linków – uważaj na oferty dodawania linków w dużej ilości w krótkim czasie
  12. uważaj na szybkie dodawanie słabych linków do strony – masowe dodawanie słabych linków jest w oczach google podejrzane
  13. uważaj na tematyczność linków wychodzących- linki wychodzące powinny buc tematyczne , linkuj do wikipedii, stron rządowych, stron edu
  14. nie spamuj title – nie powtarzaj kilkakrotnie słów kluczowych, jeśli już to najwyżej 2 razy i w odmianach
  15. dodawaj treści do strony, aktualizuj, dodawaj podstrony – nawet jeśli nie wiesz co dodawać do strony to stwórz bloga w którym będą informacje o nowościach w firmie
  16. nie rób nerwowych ruchów – przynoszą więcej szkody niż pożytku.  PK radzi aby z dystansem podchodzić do wiadomości z forów na temat pozycjonowania. Czasem pod wpływem jakiejś wiadomości robisz dużo rzeczy masowo na raz.
  17. nie przesadzaj z ilością reklam. Przesada z nasyceniem reklamami może nawet spowodować bana. Wartościowy serwis nie jest zaśmiecony duża ilością reklam.
  18. nie stawiaj wszystkiego na wejścia z google – dywersyfikuj wejścia na stronę
  19. zadbaj o wygląd swoich stron, także zapleczowych
  20. komentuj na blogach i forach linkując do siebie – zrób listę blogów związanych z twoją tematyką i regularnie rób w nich wpisy. Nie tylko sie pozycjonujesz ale też dajesz się poznać w sieci.
  21. zadbaj o dużą ilość tekstu w serwisie
  22. dodaj podstrony typu: Opinie klientów, rekomendacje, portfolio
  23. rozwiń stronę: o nas, o mnie, o firmie – daje to google sygnał że jest to poważna firma a nie spamer
  24. rozważ chociaż delikatną promocję Google AdWords
  25. zdobywaj koniecznie linki do podstron serwisu
  26. zdobywaj linki follow i nofollow – żeby zdywersyfikować zdobywanie linków. Mocny link no follow też buduje zaufanie. Wygląda to też naturalnie. Jeśli serwis jest naturalnie linkowany to część linków musi być nofollow.
  27. unikaj schematycznego umieszczania linków w serwisie – google umie już wykrywać precle. Moc linków z tych serwisów spada. Mocy linków nie jesteś w stanie ocenić. Moze się okazać że zapłacisz za dodanie dużej ilości linków a nie będą one miały żadnego wpływu na pozycjonowanie twojej strony.
  28. zadbaj o wpisy gościnne – masz mocne linki z serwisów zbieżnych tematycznie
  29. nie kupuj śmieciowego katalogowania i preclowania
  30. rozważ samodzielne pozycjonowanie – zlecenie pozycjonowania jest obarczone coraz większym ryzykiem gdyż google zmienia swoje algortmy w ten sposób, że tradycyjne pozycjonowanie będzie coraz mniej efektywne.

Paweł Krzyworączka radzi aby stosować te wskazówki gdyż dzięki nim twoje serwisy będą bezpieczne w dobie szybkiego rozwoju algorytmu google.

 

template monster


Profesjonalny Hosting


One Comment
  1. Nie ze wszystkimi uwagami mogę się zgodzić. Nie zawsze jest tak, że współczynnik odrzuceń jest informacją o złym stanie danej witryny. Czasami przecież ktoś trafia od razu tam gdzie chce i nie musi przeglądać kolejnych podstron. Dlaczego ma to negatywnie wpływać na jakość strony?

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.