Jak zoptymalizować blog dla google

Co zrobić aby twój blog znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania? Poniżej lista rzeczy, które warto zrobić żeby zoptymalizować blog dla wyszukiwarek.

  1. zainstaluj wtyczkę All in one Seo i w ustawieniach zmień ustawienie tytułów. Nie ma potrzeby żeby po tytule wpisu pojawiał się tytuł bloga w adresie.
  2. pod wpisem dodaj descripion w formularzu tworzonym przez All in one SEO
  3. w ustawieniach bloga ustaw przyjazne linki na /%postname%/. Jeżeli prowadzisz bloga od jakiegoś czasu i boisz się, że ta zmiana wykasuje linki prowadzące do twojego bloga, zastosuj wtyczkę Redirect
  4. sensownie używaj nagłówków od h1 do h6, to znaczy stosownie do ważności danego nagłówka. H1 jest ok dla tytułu bloga ale h1 jest zarezerwowane dla dużych tytułów i powinno występować na stronie jeden raz. Dlatego tytuły wpisów i stron powinny mieć h2 lub h3. Nagłówki w sidebarze mają częśto h2, natomiast nie są one aż tak ważne dlatego warto zmniejszyć ważność do h4 a nawet h5.
  5. polinkuj wpisy między sobą – najprostszy sposób to użycie wtyczek Breadcrumb NavXT i Related posts
  6. organizowanie zewnętrznych odnośników – warto korzystać z ustawienie relacji w polu edycji linku. Oznaczaj jako ja swoje inne blogi i strony www, profile w mediach społecznościowych. Jest to jeszcze jeden sposób organizacji w twoich linkach.
  7. duplicate content – warto uniknąć niepowtarzającej się treści. Wpisy są na stronie głównej, na stronie wpisu, na stronie kategorii, archiwów itp. W ten sposób ta sama treść się powtarza. Co prawda specjaliści od pozycjonowania jak Paweł Krzyworączka twierdzą że google może zbanować stronę jeśli cała treść jest dokładnie powtórzona. Natomiast nie trzeba obawiać się powtórzonej treści jeśli jest to pare wpisów. Idea artykułów do przedruku przeczy tej obawie o duplicate content. Niemniej jednak warto uniknąć wielokrotnego powtarzania treści na stronach, co niestety dzieje się na blogach. Jednym ze sposobów jest wyróżnienie kategorii przez dodanie artykułów wprowadzających każdą kategorie. Ponadto warto stworzyć plik robots.txt w którym nie pozwolimy robotom oglądać skryptów, cssów, części wp-admin. Istnieje też wtyczka Meta Robots, która dodaje przy każdym wpisie dodatkowe pole wyboru pozwalające ustawić follow czy nofollow, index czy noindex dla każdego wpisu. U mnie niestety ta wtyczka powodowała błąd i musiałam ją wylączyć. Z drugiej strony raczej chcemy aby nasze wpisy były indexowane.
  8. stwórz mapę bloga przy pomocy wtyczki Google XML Sitemaps
  9. odpowiedni motyw dla bloga. W przypadku blogów, które mają sidebar po lewej stronie może wystąpić taki problem, że robot google widzi najpierw linki a potem dopiero content strony. Dlatego ważne jest aby dobrze zakodować motyw bloga albo unikać skórek z kolumną boczną po lewej stronie.
  10. szybkość ładowania się bloga odgrywa bardzo dużą rolę – co warto zrobić
    1. zainstalować wtyczkę WP-Super Cache która przyspiesza ładowanie się bloga
    2. wybrać dobry hosting – tani albo darmowy hosting nie jest dobrym rozwiązaniem z powodu szybkości działania bloga. Dlatego warto wybierać znane, renomowane firmy hostingowe i nie żałować wydanych pieniędzy na droższy ale sprawdzony hosting.
  11. optymalizacja obrazków – jeśli nie stosujesz obrazków w twoim blogu zdecydowanie zacznij to robić. Obrazki nie tylko uatrakcyjniają bloga ale także są źródłem darmowego pozycjonowania. Każdy obrazek powinien mieć wypełniony atrybut alt z odpowiednimi słowami kluczowymi.  Rozwiązaniem na skróty jest wtyczka SEO Friendly Images która automatycznie doda tytuł wpisu lub nazwę obrazka do artybutu alt. Zdecydowanie lepiej robić to ręcznie i dodawać odpowiednie słowa kluczowe do obrazków. Ale jeśli nie masz czasu to lepiej użyć tej wtyczki niż nie mieć altów w ogóle. Ja doradzam to, ale sama nie stosuję obrazków na blogu, a jeśli już to bardzo mało. Jakoś nie moge łatwo znaleźć ładnych obrazków do bloga o tematyce: jak założyć bloga.
  12. optymalizacja dla użytkowników – warto być aktywnym, odpowiadać na komentarze i zachęcać do dyskusji. Warto dziękować za komentarze ale tak żeby nie było to irytujące. Można użyć wtyczki Comment Redirecting lub Thank you, które przenoszą komentującego na specjalną stronę z podziękowaniem. Na końcu wpisu warto poprosić o komentarze. Można też przerobić skrypt strony głównej aby zamiast “Brak komentarzy” lub “Komentarzy (0)” był bardziej zachęcający tekst np. wyraź swoje zdanie.
    1. media społecznościowe – można użyć wtyczki publikującej automatycznie wpisy z bloga na media społecznościowe, np. Twitter Tools ale znacznie lepiej jest dodawać linki ręcznie i dodawać coś od siebie.
    2. kontakt z innymi blogerami – znajdź inne blogi w twojej niszy i kontaktuj się , pisz komentarze
    3. zdobywanie ruchu na blogu przez: pisanie rzeczy kontrowersyjnych, rozdawanie darmowych rzeczy, konkursy

na podstawie: http://www.wpbeginner.com/beginners-guide/must-see-seo-guide-for-all-wordpress-bloggers/

4 Comments
  1. Jeszcze optymalizacja skórki lub też zrobienie własnej i lekkiej. Ostatnia rzecz, sprawdzić walidowalność czy nie ma błędów.

    1. Możesz coś napisać wiecej na temat optymalizacji skórki albo zrobienia własnej lekkiej? Masz jakiś dobry link do poczytania. Jestem wlasnie na etapie doskonalenia tworzenia skórek do WP i ten temat mnie interesuje.

  2. Bardzo ciekawy artykuł. Dużo przydatnych informacji. Kilka z nich na pewno przetestuję.
    Pozdrawiam

  3. świetnie przedstawione. Jeśli wykona się te zalecenia to można być pewnym dobrej pozycji. Pozdrawiam

Pozostaw odpowiedź Sławek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.