Jak powinien wyglądać sklep internetowy?

Czy sklep internetowy powinien być oryginalny, z oszałamiającą grafika czy też tradycyjny i standardowy? Zadanie ułatwienia użytkownikowi poruszania się po stronie sklepowej skłania do tego drugiego rozwiązania. Ludzie coraz częściej kupują przez Internet i przyzwyczajają się do pewnych standardów, które pozwalają wykonywać pewne czynności intuicyjnie bez tracenia czasu na szukanie czegokolwiek.

  • logo – standardowo umieszcza się je w lewym górnym rogu, logo stanowi link do głównej strony
  • tagline – krótka i konkretna informacja czym sklep się zajmuje. Powinna znajdować się tuż pod logo
  • menu z kategoriami asortymentu – zwykle znajduje się na pionowej kolumnie po lewej. Gdy kategorii jest malo może być na poziomym pasku na górze
  • wyszukiwarka – nie ma standardowego miejsca, ale warto aby znajdowała się w widocznym miejscu, w górnej części ekranu. Najczęściej umieszcza się ją pod logotypem, po lewej stronie.
  • koszyk – standardowo przyjęło się umieszczanie go w prawym górnym rogu. Powinien być na każdej podstronie.
  • logowanie – zwyczajowo jest w prawym górnym rogu. Czasami sklepy umieszczają cały formularz logowania co niekoniecznie jest przydatne, gdyż nie jest to najważniejszy element kupowania, gdyż niektórzy klienci nie chcą się rejestrować
  • pomoc – link do pomocy powinien znaleźć się w prawym górnym rogu. Warto też stosować napisy obok ikon, żeby kupujący nie musiał się zastanawiać co dana ikona oznacza.
  • newsletter – czyli zapis na newsletter, jest ważną częścią działania sklepu dlatego powinien byc w widocznym miejscu – na prawej kolumnie jak najwyżej lub na lewem w miarę wysoko

Pobierz darmowy ebook Rozmieszczenie elementów w sklepie internetowym

template monster


Profesjonalny Hosting


16 Comments
  1. Witam Pani Małgosiu
    Bardzo ciekawa strona i przyszłościowy biznes
    Życzę samych sukcesów w pracy

  2. W sklepach internetowych, gdzieś na dole zwykle, można też spotkać informacje o płatnościach, jakie sklep przyjmuje

  3. Po dodaniu produktu do koszyka, powinna ukazać się widoczna infografika że produkt został dodany do koszyka i można przejść do płatności. Pisze to dlatego, że wielu klientów mojego sklepu nie wiedziało jak przejść do płatności po dodaniu produktu do koszyka.

  4. Bardzo dziękuję za ebooka. Jestem właśnie przed wyborem sklepu internetowego i chcę zamówić wygląd na niego. Teraz już wiem jak powinna wyglądać prawidłowo przygotowana strona sklepu internetowego.

  5. Pierwszy taki artykuł o sklepach internetowych jaki w ogóle znalazłem. Dziękuje za napisanie:)

  6. Sam kiedyś myślałem o założeniu sklepu internetowego ale niestety wydaje mi się to zbyt trudne na moje umiejętności. jeśli kiedykolwiek się zdecyduję, będę musiał zlecić to profesjonalnej firmie

  7. Bardzo ciekawy blog i post. Dobrze, że ktoś pomaga początkującym e-sprzedawcom w takich sprawach. Wydawać by się mogło, że umieszczenie tego czy innego elementu to tylko czysta kosmetyka, jednak od tego zależy na co klient będzie zwracał uwagę i które elementy wpadną mu jako pierwsze w oko. A to duży klucz do sukcesu.

  8. Przejrzystość, oraz zwartość. Klucz do sukcesu. Teraz tylko wpasować w strukturę dobrych sklepów internetowych.

  9. Organizacja i tworzenie sklepu, pomysł na niego to połowa sukcesu. Drugą połową jest wywołanie ruchu w sklepie- też nie proste zadanie!

  10. Rzeczywiście właściwy dobór skryptu sklepu internetowego oraz dopasowanej i estetycznej grafiki to podstawa. Ale ważny jest ten wybór także pod względem późniejszej pracy nad SEO. Bo wielu zmian wymaganych przez algorytm Google zwyczajnie na wielu skryptach sklepowych (automatycznie generowane meta tagi , przyjazne adresy url czy unikanie duplikowania treści) nie da się już zmienić przy pracy. Tak więc przy wyborze skryptu kierujmy się także tym ważnym czynnikiem , aby uniknąć długiego oczekiwania na pierwszego klienta.

  11. Prostota tworzenia i mnogość darmowych rozwiązań sprawia że sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Niestety mało kto zdaje sobie sprawę ile pracy trzeba włożyć i jak wiele poświęcić by taki sklep dobrze prosperował. Najłatwiej jest stworzyć sklep internetowy jeśli posiadamy już jego fizyczny odpowiednik. Pozdrawiam.

  12. Moim zdaniem sklep internetowy powinien być oryginalny, z oszałamiającą grafiką, a zarazem tradycyjny i standardowy. Trzeba umieć połączyć kilka w jedno.

  13. Sklep internetowy, moim zdaniem nie powinien być taki jak allegro. Nie lubię wchodzić na tą stronę, ale trzeba. W allegro nie pasuje mi to że jest taka bezosobowa, jakby dopiero zaczynali.

  14. Sklep intranetowy powinien być jasny i przejrzysty. Żeby klient nie pogubił się w nim, i wszelkie informacje dotyczące składu, czy kraju pochodzenia produktu powinny też być napisane na stronie.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.