Flash kurs - baner - lekcja 6

Lekcja 6
Edytowanie obiektów.
Każdy element używany w animacji powinno się przerobić na grafikę (zaznaczając i klikając F8 i wybierając grafikę).
F8 – pojawia się ramka gdzie można wybrać rodzaj symbolu:
grafic – zwykła grafika
button – przycisk
movie clip – filmik w filmiku

Obiekty gromadzi się w bibliotece (Windows, Library).
Każdy obiekt ma swoją matrycę w Library oraz poszczególne wersje, które zostają użyte w animacji.
Jeśli chcemy ponownie wykorzystać dany element wyciągamy go z Library myszą. Po wyciągnięciu można element modyfikować. Wtedy będzie zmodyfikowana tylko dana wersja. Matryca pozostaje nie zmieniona.
Jeśli chcemy żeby element zmienił się we wszystkich wersjach występujących w animacji, wtedy edytujemy matrycę w Library.

Tworzenie ruchu na listwie czasowej.
Aby stworzych należy klatki na warstwie zmienić na ruchome – Create Motion Twin.
Aby nastąpił jakiś ruch należy utworzyć dwie klatki kluczowe – początkową i końcową. Ruch odbywa się od jednej klatki do drugiej.
Ustawiamy stan elementu w jednym Keyframe.
Ustawiamy stan wlementu w kolejmym Keyframe
ustawiamy
– inne położenie – wtedy element przejedzie w nowe położenie
– inny kolor – płynnie zmieni się kolor
– alfa – element płynnie zniknie lub się pojawi
– obrót – element się obruci
– zmiana kształtu – element zmieni kształt
– ruch po ścieżce – element przejedzie po ścieżce (ścieżkę trzeba zrobić)

Kurs Flash

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.