Filtr Google za błędy w pozycjonowaniu

Filtr Google za błędy w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron stanowi sztuczne poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Teoretycznie strona powinna pozycjonować się sama. Linkowanie do strony powinno narastać naturalnie w taki sposób, że  właściciele innych stron  uznają treści na danej stronie za wartościowe i wstawiają do nich link na swojej stronie. Wraz z naturalnym przyrostem takich linków pozycja strony w wynikach wyszukiwania powinna iść w górę. Większość firm i właścicieli stron nie chce czekać na naturalny przyrost linków, które podbijają pozycję strony w wyszukiwarce. Pozycja strony w wynikach wyszukiwania jest wprost proporcjonalna do ilości odwiedzin, a co za tym idzie do ilości ewentualnych klientów kupujących produkty i usługi.

 

Wyszukiwarki usiłują zapobiegać nienaturalnym działaniom mającym na celu zwiększenie pozycji stron w wynikach wyszukiwania. Chodzi bowiem o zaprezentowanie użytkownikom wartościowych i przydatnych informacji, a nie strony do niczego nieprzydatne, za to wywindowane wysoko dzięki sztucznym działaniom pozycjonerskim. W tym celu algorytmy działania wyszukiwarek są tajne i pozycjonerzy muszą niejako zgadywać co powinni zrobić. Innym sposobem zniechęcania do nieetycznego pozycjonwania jest karanie niepoprawnych właścicieli strony, jeśli tylko niewłaściwe tricki pozycjonerskie zostaną wykryte.

 

Działania mające na celu wypozycjonowania strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, może prowadzić do kary, jaką jest nałożenie filtra na stronię. Filtr oznacza znaczne obniżenie pozycji  strony w wyszukiwarce po wpisaniu określonych słów kluczowych lub fraz. Filtr może zostać nałożony ręcznie przez pracownika Google. W tym przypadku właściciel strony zostaje o tym poinformowany. W Narzędziach Google dla webmasterów pojawia się informacja o tym oraz wskazówki jak poprawić stronę. Po wykonaniu wskazanych przez Google napraw, należy napisać pismo do Google i czekać na odpowiedź. Filtr może być również nałożony z automatu przez algorytm Google. W takim przypadku należy przeanalizować sprawę i podjąć takie działania, które mogą przywrócić stronie pozycję. Jednak wyjście z filtra trwa najczęściej kilka miesięcy.

 

Inną, znacznie poważniejszą karą od Google, jest tzw. ban. Oznacza on całkowite wykluczenie strony z wyników wyszukiwania. Aby sprawdzić czy strona jest obciążona banem należy wpisać komendę “site:nazwadomeny”. Jeśli nie ma żadnych wyników, oznacza to, że strony nie ma w indeksie. Oczywiście w przypadku nowych stron, brak wyników oznacza tylko tyle, że stronie nie została jeszcze zindeksowana.

 

Jednym z najczęstszych przyczyn filtra Google na stronie internetowej są nienaturalne linki prowadzące do strony. Szczególnie podejrzanie wygląda, jeśli do strony prowadzi dużo zewnętrznych linków z bezwartościowych stron. Najczęściej oznacza to, że linki zostały zdobyte w sposób nienaturalny.

Głównym źródłem nienaturalnych linków przychodzących jest korzystanie z systemów wymiany linków tzw. SWL. Systemy te polegają na wymianie linków między użytkownikami. Właściciel strony rejestruje się w SWL i umieszcza na swojej stronie kod, który wyświetla linki do innych stron. Za umieszczenie kodu otrzymuje się punkty. Zaś za zdobyte punkty, link do strony jest wyświetlany na innych stronach. Systemy takie mogą wyświetlać linki te same albo zmieniające się co jakiś czas. Korzystając z systemów wymiany linków właściciel strony ryzykuje, że na jego stronie pojawią się linki do bezwartościowych stron, nie związanych tematycznie z daną stronę. Ponadto naraża się na kary od Google.

 

Inne przyczyny filtra na stronie to łamanie wytycznych Google dla webmasterów.

 

Nieetyczną metodą pozycjonowania strony jest ukrywanie tekstu, np. ze słowami kluczowymi. Tekst można ukryć  przez nadaniu mu koloru takiego samego jak tło. Dla użytkownika taki tekst jest nieczytelny, ale nadal jest to tekst i robot indeksujący go przeczyta.

 

Pozycjonerzy posługują się również inną wersją strony dla użytkownika a inną dla robota indeksującego. Działanie takie nosi nazwę “cloaking”. Użytkownik, który wchodzi na taką stronę z wyszukiwarki, otrzymuje treści na nie te frazy kluczowe, których szukał. W rezultacie zirytowani użytkownicy opuszczają takie strony, ale mimowolnie generują ruch.

 

Inną nieetyczną metodę pozycjonowania stanowi tzw. doorway page. Jest to strona, która przekierowuje użytkownika na inną stronę. Strony takie tworzy się w celu sztucznego zwiększenia ruchu na stronie. Google uznaje takie strony za niewartościowe, gdyż nie dają użytkownikowi informacji jakich oczekiwał.

 

Zdarza się, że strona zostaje ukarana za korzystanie z tzw. programów partnerskich. Z reguły jednak strony budowane specjalnie do uczestniczenia w programach partnerskich nie są zbyt rozbudowane i nie mają wiele unikalnej, wartościowej treści. Często zawierają one w większości linki oraz opisy produktów pobrane ze stron macierzystych.

 

Przyczyną otrzymania filtra może być także powielanie treści na stronie lub sztuczne zagęszczenie słów kluczowych.

 

Jak sprawdzić czy strona została ukarana filtrem

 

Jeśli właściciel strony zauważył, że po wpisaniu danej frazy kluczowej strona pojawia się w wynikach wyszukiwania znacznie niżej niż wcześniej, może podejrzewać karę od Google. Pierwszą rzeczą, którą należy wówczas wykonać, jest sprawdzenie w Narzędziach Google dla Webmasterów. W zakładce “Ruch związany z wyszukiwaniem”, można sprawdzić tak zwane “Ręczne działania”. Jeśli strona została ukarana filtrem, w zakładce tej będzie podana przyczyna.

 

Spadek ruchu na stronie nie musi oznaczać filtra. Należy przeanalizować działanie strony w czasie. Może się okazać, że spadek dotyczy czasu, kiedy strony przechodziła modernizację, zmianę skryptu itp. Inną przyczyną spadku pozycji strony może być zbyt długi czas ładowania się strony lub przerwy w dostępie do serwera.

 

Działania w celu usunięcia filtra

 

Aby poprawić pozycję strony, należy podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyn. Ważna jest optymalizacja tekstów na stronie oraz poprawienie starych tekstów. Ważne jest aby zdobyć dla serwisu linki z wartościowych witryn. Zdecydowanie należy usunąć kody generujące linki z systemów wymiany linków.

 

Najczęstszą przyczyną filtra są nienaturalne linki przychodzące z niewartościowych źródeł. Może to być wiele linków z tych samych z for dyskusyjnych, katalogów lub wiele linków posiadających taki sam anchor tekst. Nie dobrze jest również jeśli wiele linków prowadzi do tego samego adresu, na przykład do strony głównej.

Linki z bezwartościowych źródeł należy usuwać stopniowo. Ponadto należy dywersyfikować anchor teksty. Bardzo ważne jest zdobywanie nowych linków z wartościowych serwisów.

 

W wielu przypadkach nie ma możliwości usunięcia spamerskich linków, gdyż nie wiadomo na jakich stronach się one znajdują. Jeśli właściciel strony ma pewność, że do jego strony prowadzi wiele niskiej jakości, spamerskich linków, może się ich zrzec korzystając z narzędzi Google. Takie działanie wymaga szczególnej uwagi, gdyż nieostrożnie użyte może nie poprawić a wręcz pogorszyć sytuację strony. Należy je wykonać tylko wtedy, jeśli właściciel strony ma całkowitą pewność, że sztucznie utworzone linki szkodzą pozycji jego strony w Google. W przypadku normalnych linków nie ma potrzeby stosowania tego narzędzia. Zrzeczenie się linków wykonujemy w narzędziach Google gdzie najpierw pobieramy listę wszystkich linków przychodzących. Następnie należy utworzyć plik z linkami, których warto się zrzec. Plik ten trzeba przesłać do Google. Procedura zrzeczenia się linków może zająć kilka tygodni.

 

Sklepy internetowe powinny przygotować nowe, poprawione opisy produktów. Bardzo często właściciele sklepów internetowych kopiują opisy produktów ze stron producenta. Są jednak przypadki kiedy nie ma możliwości zmiany opisów z powodów prawnych, na przykład w przypadku leków. Rozwiązaniem tego problemu może być rozbudowanie tekstów na stronie w innych miejscach. Dobrym miejscem na umieszczenie unikalnych tekstów i opisów są strony kategorii. Ponadto można stworzyć dział porad, gdzie umieszcza się dodatkowe artykuły zachęcające do zakupu lub wyjaśniające jak używać produktów danego sklepu i dlaczego warto.
Jeśli filtr został spowodowany nadmiernym zagęszczeniem słów kluczowych na stronie, nie pozostaje nic innego jak napisanie tekstu na nowo lub znaczne poprawienie go.

responsive_wp_728x90


Profesjonalny Hosting


2 Comments
  1. Jak się źle pozycjonuje i black seo stosuje to zawsze jest ryzyko otrzymania filtra. Nie ma co się oszukiwać, a potem jest dopiero ból i trzeba szukać, jak go ściągnąć.

  2. Witam
    Bardzo podoba mi sie Twoje stanowisko do sztucznego pozycjonowania stron.
    Nazywasz to nieetyczne i świadczy to jakim człowiekiem jesteś. Ale chyba łatwo jest sie zorientować czy strona pozycjonuje sie sama czy ktos jej pomaga.
    Na przykład po ilości artykułów,komentarzy. Czy dobrze myślę ?
    Nadal robisz grafikę ?
    Joanna

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *