15 największych kłamstw związanych z pozycjonowaniem

Czy można samemu pozycjonować bloga w google? Paweł Krzyworączka opowiada jakie mity krążą na temat pozycjonowania i rozprawia się z nimi.  Oczywiście webinar był zachętą do zapisania się na kurs. Niemniej jednak PK twierdzi, że każdy może w ciągu mniej więcej roku nauczyć się pozycjonować samemu. Ponadto, zdaniem PK,  warto robić to samemu, gdyż firmy pozycjonerskie bywają nierzetelne.

  1. mit: amator nie powinien pozycjonować
    • jest to mit rozpowszechniany przez pozycjonerów
  2. mit: nauka pozycjonowania trwa wiele lat
    • prawda: pozycjonowania można nauczyć się w kilka tygodni ale trzeba uczyć się z dobrych źródeł
  3. mit: nie można wypozycjonować serwisu na popularne frazy stosując legalne metody – techniki dzieli się na
    • white hat seo (zgodne z polityką google – wartościowa treść) ,
    • grey hat seo – techniki pośrodku
    • black hat seo – techniki spamerskie (np. preparowane serwisy)
    • Paweł Krzyworączka propaguje wyłączeni white hat z elementami grey hat, przy pomocy których można osiągnąć dobre rezultaty
  4. mit: lepiej zlecić niż pozycjonować samemu
    • PK:
      • większość firm jest nierzetelna, sporo ryzykujemy bo nie wiemy co ta firma tak naprawdę robi
      • firmie zależy na zarobku – wypozycjonuje łatwo bez zwracania uwagi na twój zarobek
      • firma dobierze takie słowa kluczowe które łatwo wypozycjonować a nie sprzedażowe dla ciebie – nie zawsze fraza powoduje wejścia i sprzedaż
      • wiedzę o pozycjonowaniu można zdobyć
      • samemu pozycjonowanie white hat oznacza całkowite bezpieczeństwo – nie grożą ci bany 
      • możesz wykorzystać swoje zaplecze do zarabiania
  5. mit: pozycjonowanie to darmowa metoda promocji
    • PK: pozycjonowanie bez strategii jest drogie. Pozycjonując samemu masz pełną kontrolę. PK zaleca aby samemu nauczyć się pozycjonować.
  6. mit: pierwsza 10 w google to złoto internetu
    • PK: 1 miejsce to 40-45% wejść, drugie miejsce to tylko 10-20%, dalsze miejsca to już znacznie mniej. Drugiej strony w google oznacza niebyt. Musisz walczyć o pierwsze miejsce.
  7. mit: popularne słowa kluczowe oznaczają zyski
    • PK: popularne słowa kluczowe są zbyt ogólne. Nie koniecznie zainteresują ludzi twoje produkty. Jeśli ktoś szuka bardziej szczegółowo jest większe prawdopodobieństwo że jest zainteresowany kupnem.
  8. mit: wejścia z goole nie sa wartościowe
    • PK: musisz się pozycjonowac na odpowiednie frazy. Sprawdzasz które frazy najlepiej sprzedają i na te się pozycjonuj.
  9. mit: znaczenie pozycjonowania spada
    • PK pokazuje wykres wydatków na reklamę w wyszukiwarkach. Znaczenie pozycjonowania nieznacznie rośnie.
  10. mit: niektórzy chwalą sie, że rozkodowali algorytm google
    • PK: dobry pozycjoner zna 50% które daje 90% efektów.  Można skutecznie pozyconować.
  11. mit: pozycjonowanie jest długotrwałe i kosztowne, a adwords szybkie i tanie
    • PK pokazuje wykres, z którego wynika, że klikalność reklam wynosi 1-3%. Ludzie klikają mniej w reklamy google adwords niż w wyniki organiczne. Na niektóre frazy pozycjonowanie jest trudne i kosztowne. Ale adwords nie jest tańsze, szczególnie że długo trwa   przetestowanie, które reklamy się opłacają. Ludzie wiedza, że linki u góry i na boku są sponsorowane i nie klikają w nie bo wiedzą, że może to być komercja a nie wartościowa informacja.
  12. mit: nie ma mozliwości wejść na szczyt na główne frazy
    • PK: wszystko jest możliwe.
  13. mit: firmy nie zdradzają swoich tajemnic pozycjonerskich
    • PK: firma musi ujawnić metodologie klientowi. Ma obowiązek powiedzieć co robi.
  14. mit: facebook niebawem wszytko zdominuje
    • PK: google ma się doskonale
  15. mit: żaden pozycjoner nie zdradzi wszystkich tajemnic
    • PK oświadczył, że jest tą osobą, która zdradza wszystkie tajemnice i chce nauczyć tego co sam wie
template monster


Profesjonalny Hosting


9 Comments
  1. Troche nieczytelnie sie to czyta.. z lewej niby mit z prawej prawda raz mit,,, nie rozumiem

    1. Faktycznie, poprawiłam ten wpis i chyba jest teraz bardziej czytelny.

  2. każdemu zależy na zarobku zleceniodawcy jak i wykonawcy, tylko kwestia jest tego czy wszyscy będą zadowoleni.
    Większość firm na każdym kroku próbuję coś wykręcić, aby zarobić i się narobić, dlatego zanim się wybierze firmę warto poczytać opinie na jej temat. A jeśli frazy nie są zbyt popularne to warto spróbować własnych sił 🙂
    Pozdrawiam

  3. Nikt nie zdradza konkretnych strategii linkbuildingowych 😀 a one są najważniejsze ;). Reszta też jest ważna ale nie gdy mówimy o pozycjonowaniu na konkretne konkurencyjne frazy. A white seo nie istnieje 😉 Nawet dodanie komentarza na tym forum to manipulacja wynikami wyszukiwania 😉 tyle że na niektóre rzeczy google przymyka oko a na inne nie (grey hat seo) a nawet niektóre polecają sami googlarze chociaż ewidentnie dodanie każdego linku z exact match to manipulacja wynikami wyszukiwania :D. Słowem 😉 oni sami nie wiedzą co chcą.

  4. Co do adwords to ostatnimi czasy google sprawia wrażenie jakby specjalni psuło wyniki wyszukiwania żeby ludzie uznawali adwords za bardziej trafny :(. Ostatnio dostały stare domeny 🙁 masakra.

  5. Czy jeśli zmienię domenę, albo dostawcę domeny to czy muszę pozycjonować stronę do początku?

    1. Nie, trzeba zrobić przekierowanie 301 do nowej domeny. Jeśli się zmieni dostawcę domeny to nic nie trzeba robić bo nazwa domeny zostaje taka sama.

  6. “mit: pierwsza 10 w google to złoto internetu
    PK: 1 miejsce to 40-45% wejść, drugie miejsce to tylko 10-20%, dalsze miejsca to już znacznie mniej. Drugiej strony w google oznacza niebyt. Musisz walczyć o pierwsze miejsce.”

    Zgadzam się z tym w 100%, pierwsze kilka linków są klikane najczęściej, a odnośnie drugiej strony google chodzą w internecie pogłoski,że wchodzą tam tylko zdesperowani ;D

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.